Afvisningsprocent

Kort fortalt er bounce raten også kaldt afvisningprocenten den del af dine besøgende som forlader hjemmesiden uden at interagere med indholdet.

Hvad er afvisningsprocent?

Afvisningsprocent, også kendt som “bounce rate” på engelsk, er en vigtig målekriterium inden for webanalyse og online markedsføring. Afvisningsprocenten angiver det procentvise forhold mellem besøgende på en hjemmeside, der forlader hjemmesiden efter at have besøgt kun én side (en enkelt sidevisning) uden at interagere yderligere med hjemmesiden.

En høj afvisningsprocent indikerer normalt, at besøgende ikke fandt det, de søgte, eller at de ikke blev engageret nok til at udforske andre sider på hjemmesiden. Dette kan være et tegn på, at hjemmesiden ikke lever op til besøgendes forventninger, eller at indholdet på forsiden eller landingssiden ikke er relevant eller appellerende.

En lav afvisningsprocent er normalt et positivt tegn og indikerer, at de besøgende udforsker flere sider på hjemmesiden eller udfører andre ønskede handlinger, såsom at udfylde kontaktformularer, foretage køb eller klikke på interne links.

Det er vigtigt at overvåge og analysere afvisningsprocenten som en del af webanalyse, da det kan give værdifuld indsigt i, hvordan besøgende interagerer med din hjemmeside. Hvis afvisningsprocenten er høj, kan det være nødvendigt at foretage ændringer i design, indhold eller brugeroplevelse for at forbedre besøgendes engagement og fastholde dem længere på hjemmesiden.

Relaterede indhold

Ordbog

PR

PR, presse og public relations er alle kommunikationsdiscipliner, der sigter mod at skabe og vedligeholde en positiv offentlig opinion om en virksomhed eller organisation.

Ordbog

CMO

En CMO er ansvarlig for at udvikle og implementere marketingplaner, der skal fremme virksomhedens overordnede mål. De fleste CMO’er har en baggrund i markedsføring, og de fleste virksomheder kræver, at en CMO har mindst ti års erfaring i branchen.

Ordbog

White Hat SEO

Kort definition af White hat SEO, er at det bruges til at henvise til SEO strategier, som søgemaskinerne forventer der benyttes og som har et regelsæt omkring. Ved at impementerer disse strategier kan det være med til at forbedre ens placeringer i søgemaskinen uden brug af tricks til at snyde søgemaskinens algoritme.