Backlinks

Kort definition af Backlinks er at det er links som kommer fra andre hjemmesider som linker over til din hjemmeside. Google ser oftes backlinks som noget positivt.

Hvad er Backlinks?

Som nævnt tidligere så er Backlinks et link der ligger hos en anden side der peger over på din side. Det er vigtigt at man er opmærksom på hvilke Backlinks man får. Google kigger nemlig oftes på kvaliteten af de Backlinks der kommer.

Hvordan kigger Google på linket?

  • Indholdet hvor linket kommer fra
  • Antal “backlinks” – Jo flere backlinks en hjemmeside har jo oftere vil det få en højere organisk placering i søgemaskinerne
  • Kommer linket fra et velrenommeret hjemmeside


Backlinks linkbuilding

Når man kigger på Backlinks er det værd at nævne linkbuilding.

Linkbuilding er nemlig en vigtig strategi at benytte når man skal arbejde på sine backlinks. 

Linkbuilding går ud på at man via forskellige teknikker / strategier går efter at få flere links som peger over på ens hjemmeside. Læs mere om det her.

Relaterede indhold

Ordbog

PR

PR, presse og public relations er alle kommunikationsdiscipliner, der sigter mod at skabe og vedligeholde en positiv offentlig opinion om en virksomhed eller organisation.

Ordbog

Duplicate content

“Duplicate content” eller “duplikeret indhold” refererer til situationen, hvor det samme eller meget lignende indhold findes på flere forskellige steder på internettet, enten på det samme websted eller på forskellige websteder. Dette kan opstå af forskellige årsager, og det kan have konsekvenser for søgemaskineoptimering (SEO) og brugeroplevelsen.

Ordbog

Købsadfærd

Købsadfærd refererer til de beslutningsprocesser og handlinger, som forbrugere og virksomheder udfører, når de overvejer, vælger og køber produkter eller tjenester. Forståelsen af købsadfærd er afgørende for virksomheder og markedsførere, da det hjælper dem med at tilpasse deres produkter, markedsføringsstrategier og salgsprocesser for bedre at imødekomme kundernes behov og ønsker.

Ordbog

Åbningsrate

Åbningsrate, også kendt som OR (Open Rate), er en vigtig måling inden for e-mail-markedsføring. Denne metrik angiver procentdelen af modtagere, der har åbnet en e-mail, som de har modtaget som en del af en e-mail-kampagne eller nyhedsbrev. Åbningsraten er en afgørende indikator for, hvor godt en e-mail-kampagne klarer sig med hensyn til at tiltrække opmærksomhed og engagere målgruppen.

Add address

Danmark

Søg

Bureau tilmelding

Når du har tilmeldt din virksomhed får du adgang til dit kontrolpanel hvor du kan oprette cases, bureau indhold, jobannoncer mm. Det er gratis og uforpligtende for dit bureau at have en profil.

  • Kontakt bureauet