White Hat SEO

Kort definition af White hat SEO, er at det bruges til at henvise til SEO strategier, som søgemaskinerne forventer der benyttes og som har et regelsæt omkring. Ved at impementerer disse strategier kan det være med til at forbedre ens placeringer i søgemaskinen uden brug af tricks til at snyde søgemaskinens algoritme.

Hvad er White Hat SEO?

Som nævnt så er White Hat SEO strategier og teknikker som SEO bureauerne benytter til at styke placeringerne i søgemaskinerne. White Hat SEO strategierne har meget fokus på at give læserne relevant indhold af høj kvalitet som derved også er med til at give en bedre brugeroplevelse. Anvendelse af disse teknikker er nemlig med til at sikre at man ikke benytter spam teknikker, duplikeret indhold, købte links som kun har til fokus at optimerer ens placeringerne i søgemaskinerne.

White Hat kontra Black Hat SEO

For at give en bedre forståelse af hvad White Hat SEO egentlig er, så er det en god idé at kigge på det modsatte. Nemlig Black Hat SEO.

  • Ved White Hat SEO vil en af strategierne være at benytte billeder som er relevante til brugerne samt alt-tekst der er signende til billeder, kontra benyttelse af keywords søgeordsfyld.
  • Black Hat SEO har teknikker som går ud på at lave lav kvalitets indhold, skabelon baseret eller duplikeret indhold.
  • En anden strategi vil være indkøb af “købte links” som potentielt også er af dårlig kvalitet. Hvor i mod White Hat SEO bygger links på autentiske linkstrategier.


Dette er blot nogle af de forskelle der er blandt disse to strategier.

Hvilke bureauer benytter White Hat SEO?

Nedenstående har vi en liste af bureauer som har tilkendegivet til Bureau Danmark at de benytter sig af White Hat SEO, dog vil vi anbefale at man som virksomhed spørger ind til hvordan bureauet har tænkt sig at håndterer SEO i et eventuelt samarbejde og hvordan de vil overholde de strategier og regler der er med White Hat SEO.

Ovenstående bureauer har tilkendegivet at de overholder de strategier og teknikker der er med White Hat SEO og ikke benytter sig af Black Hat SEO. Det er bureauernes eget ansvar at efterlever disse regler og ej Bureau Danmark. Er dit bureau ikke på listen så send os en mail på info@bureaudanmark.dk, så forklar vi hvordan I kan komme på oversigten.

Relaterede indhold

Ordbog

CTA

CTA står for “Call to Action,” hvilket på dansk betyder “handlingssignaler” eller “handlingsopfordring.” En CTA er en tekst- eller billedbesked på en webside, i en e-mail, på et banner eller i en annonce, der opfordrer besøgende eller modtagere til at udføre en bestemt handling.

Ordbog

Segmentering

Segmentering, også kendt som målgruppesegmentering, er en strategisk tilgang inden for markedsføring og forretningsledelse, hvor en målgruppe eller marked opdeles i mindre, mere målrettede segmenter. Dette gør det muligt for virksomheder at forstå og målrette deres målgrupper mere præcist og effektivt.

Ordbog

USP

USP, eller “Unique Selling Proposition,” er en vigtig marketingkoncept, der refererer til den unikke kvalitet eller fordel, som en virksomhed eller et produkt tilbyder sine kunder. USP er det, der adskiller en virksomhed eller et produkt fra konkurrenterne og overbeviser kunderne om at vælge det over alternativerne på markedet.

Ordbog

Ankertekst

Ankertekst er den tekst / titel man linker ens Ankerlink til. Men et ankertekst kan også være en sektion hvori man ligger ens indhold. Et eksempel kunne være at man ville linke sit Ankerlink til en formular, hvor der ikke lige var en overskrift man kunne sætte sit Ankertekst til.

"*" indikerer påkrævede felter

Vi stiller dig de rigtige spørgsmål, så vi kan introducere dig til de rigtige bureauer.

Du kan godt vælge flere.

Bureau tilmelding

Når du har tilmeldt din virksomhed får du adgang til dit kontrolpanel hvor du kan oprette cases, bureau indhold, jobannoncer mm. Det er gratis og uforpligtende for dit bureau at have en profil.