White Hat SEO

Kort definition af White hat SEO, er at det bruges til at henvise til SEO strategier, som søgemaskinerne forventer der benyttes og som har et regelsæt omkring. Ved at impementerer disse strategier kan det være med til at forbedre ens placeringer i søgemaskinen uden brug af tricks til at snyde søgemaskinens algoritme.

Hvad er White Hat SEO?

Som nævnt så er White Hat SEO strategier og teknikker som SEO bureauerne benytter til at styke placeringerne i søgemaskinerne. White Hat SEO strategierne har meget fokus på at give læserne relevant indhold af høj kvalitet som derved også er med til at give en bedre brugeroplevelse. Anvendelse af disse teknikker er nemlig med til at sikre at man ikke benytter spam teknikker, duplikeret indhold, købte links som kun har til fokus at optimerer ens placeringerne i søgemaskinerne.

White Hat kontra Black Hat SEO

For at give en bedre forståelse af hvad White Hat SEO egentlig er, så er det en god idé at kigge på det modsatte. Nemlig Black Hat SEO.

  • Ved White Hat SEO vil en af strategierne være at benytte billeder som er relevante til brugerne samt alt-tekst der er signende til billeder, kontra benyttelse af keywords søgeordsfyld.
  • Black Hat SEO har teknikker som går ud på at lave lav kvalitets indhold, skabelon baseret eller duplikeret indhold.
  • En anden strategi vil være indkøb af “købte links” som potentielt også er af dårlig kvalitet. Hvor i mod White Hat SEO bygger links på autentiske linkstrategier.


Dette er blot nogle af de forskelle der er blandt disse to strategier.

Hvilke bureauer benytter White Hat SEO?

Nedenstående har vi en liste af bureauer som har tilkendegivet til Bureau Danmark at de benytter sig af White Hat SEO, dog vil vi anbefale at man som virksomhed spørger ind til hvordan bureauet har tænkt sig at håndterer SEO i et eventuelt samarbejde og hvordan de vil overholde de strategier og regler der er med White Hat SEO.

Ovenstående bureauer har tilkendegivet at de overholder de strategier og teknikker der er med White Hat SEO og ikke benytter sig af Black Hat SEO. Det er bureauernes eget ansvar at efterlever disse regler og ej Bureau Danmark. Er dit bureau ikke på listen så send os en mail på info@bureaudanmark.dk, så forklar vi hvordan I kan komme på oversigten.

Relaterede indhold

Ordbog

Udgående links

Udgående links, også kendt som udgående hyperlinks eller udadgående links, er hyperlinks eller webadresser, der fører brugere fra en hjemmeside til en anden. Disse links går fra den websted, du besøger, til en ekstern kilde eller en anden hjemmeside på internettet.

Ordbog

Åbningsrate

Åbningsrate, også kendt som OR (Open Rate), er en vigtig måling inden for e-mail-markedsføring. Denne metrik angiver procentdelen af modtagere, der har åbnet en e-mail, som de har modtaget som en del af en e-mail-kampagne eller nyhedsbrev. Åbningsraten er en afgørende indikator for, hvor godt en e-mail-kampagne klarer sig med hensyn til at tiltrække opmærksomhed og engagere målgruppen.

Ordbog

ROAS

ROAS, eller Return on Ad Spend på dansk, er en vigtig metrik inden for online markedsføring, der måler effektiviteten af annonceudgifter i forhold til indtjeningen eller omsætningen, de genererer. ROAS er afgørende for annoncører, da det hjælper med at afgøre, om deres reklameinvesteringer er rentable eller ej.

Marketing Guiden

Marketing job

Leder du et dit nye marketing job? Vi har lavet en liste til dig over de steder du kan finde jobs. Se listen her.