Kunde :
GO-TO-MARKET
Service :
Strategi

GapSolutions

softwarevirksomhed inden for compliance, hvor jeg hjalp med opstart på nyt marked

Opgaven:
GRO blev engageret som strategisk sparringspartner med fokus på:

  • Udvikling og forankring af en ny vækststrategi

  • Klargøring til skalering af salgsindsats internationalt

  • Klarhed omkring målgruppe og ydelser – både internt og eksternt
  • Udvikling af en struktureret GO-TO-MARKET-plan til markedsindtræden på nye markeder

Indsatsen:
Samarbejdet blev indledt med en analyse af forretningen, herunder virksomhedens nuværende position, kundetyper, salgsindsats og interne processer. På den baggrund faciliterede GRO en række strategiske workshops med ledelsen og udvalgte nøglepersoner.

Herefter blev der udviklet en konkret strategi- og handlingsplan med følgende hovedelementer:

  • Tydeligere kundesegmentering og mulige partnere
  • Strukturering af salgsprocessen og pipeline management, samt partner strategi.

  • Identifikation af nye markedsmuligheder og eksportpotentiale

  • Et effektivt og velstruktureret GO-TO-MARKET-oplæg med identificering af relevante partnere og indsalgsvinkler