Pitch til indkaldelse af bureauer

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal indkalde bureauer til pitch på jeres opgave, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Pitch eksempel

Når du har en opgave som du gerne vil have at bureauer kan byde ind på, kan man gøre brug af et “pitch”. Det betyder med andre ord at du indkalder flere burauer (oftes 3 bureauer) som dernæst kan give et tilbud på din opgave. Det har typisk været reklamebureauer man indkaldte, men nu er det mere normalt at man også kan gøre brug af andre bureautyper som eksempelvis digitale bureauer, search-bureauer, mediabureauer mm.

Udfordringen med at indkalde til pitch fra bureauerne er at ofte er pitch ulønnet og disse bureauer bruger ofte meget tid på at udarbejde tilbud og ideforslag. Derfor sættes budgetter på opgaverne også relativt højt. De pitch vi har set er som minimum fra 100.000 kr. Så hvis du vurderer jeres budget til mindre så skal du nok forvente at bureauerne tager betaling for det udførte tilbud. Hvis du derimod ikke søger store bureauer kan de mindre bureauer sagtens finde på at gøre det ulønnet.

Er du så lang i processen at du er i tvivl omkring hvilken model du skal benytte til udvælgelse af bureauer? Så kan du vælge mellem at lave et “lukket pitch”. Ved lukket pitch vælger du selv de bureauer du vil indkalde til at udarbejde tilbud. Du kan også vælge en “åben pitch” hvor du giver alle bureauer der ønsker at komme med et tilbud muligheden. 

Held og lykke med jeres pitch.

Relaterede indhold

Ordbog

Hreflang

Hreflang, også kendt som hreflang-attributter eller hreflang-tags, er HTML-kode, der bruges til at hjælpe søgemaskiner med at forstå sprog- og regionsspecifikke versioner af en hjemmeside. Dette er især vigtigt for websteder, der har indhold på flere sprog eller er rettet mod forskellige regioner.

Ordbog

Domæne

Et domæne, også kendt som et internetdomæne eller webdomæne, er en menneskeforståelig og brugervenlig adresse, der bruges til at identificere og lokalisere ressourcer på internettet. Domæner bruges til at repræsentere unikke internetadresser for websteder, e-mailadresser og andre online ressourcer.

Ordbog

USP

USP, eller “Unique Selling Proposition,” er en vigtig marketingkoncept, der refererer til den unikke kvalitet eller fordel, som en virksomhed eller et produkt tilbyder sine kunder. USP er det, der adskiller en virksomhed eller et produkt fra konkurrenterne og overbeviser kunderne om at vælge det over alternativerne på markedet.

Ordbog

SEO vs. SEM

SEO (Search Engine Optimization) og SEM (Search Engine Marketing) er to forskellige tilgange til at forbedre synligheden og tiltrække trafik til en hjemmeside via søgemaskiner. Selvom de deler lignende mål, er der væsentlige forskelle mellem de to strategier.

Add address

Danmark

Søg

Bureau tilmelding

Når du har tilmeldt din virksomhed får du adgang til dit kontrolpanel hvor du kan oprette cases, bureau indhold, jobannoncer mm. Det er gratis og uforpligtende for dit bureau at have en profil.