Pitch til indkaldelse af bureauer

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal indkalde bureauer til pitch på jeres opgave, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Pitch eksempel

Når du har en opgave som du gerne vil have at bureauer kan byde ind på, kan man gøre brug af et “pitch”. Det betyder med andre ord at du indkalder flere burauer (oftes 3 bureauer) som dernæst kan give et tilbud på din opgave. Det har typisk været reklamebureauer man indkaldte, men nu er det mere normalt at man også kan gøre brug af andre bureautyper som eksempelvis digitale bureauer, search-bureauer, mediabureauer mm.

Udfordringen med at indkalde til pitch fra bureauerne er at ofte er pitch ulønnet og disse bureauer bruger ofte meget tid på at udarbejde tilbud og ideforslag. Derfor sættes budgetter på opgaverne også relativt højt. De pitch vi har set er som minimum fra 100.000 kr. Så hvis du vurderer jeres budget til mindre så skal du nok forvente at bureauerne tager betaling for det udførte tilbud. Hvis du derimod ikke søger store bureauer kan de mindre bureauer sagtens finde på at gøre det ulønnet.

Er du så lang i processen at du er i tvivl omkring hvilken model du skal benytte til udvælgelse af bureauer? Så kan du vælge mellem at lave et “lukket pitch”. Ved lukket pitch vælger du selv de bureauer du vil indkalde til at udarbejde tilbud. Du kan også vælge en “åben pitch” hvor du giver alle bureauer der ønsker at komme med et tilbud muligheden. 

Held og lykke med jeres pitch.

Relaterede indhold

Ordbog

Ankerlinks

Det har mange forskellige begreber. Det kaldes også anchor links, section links og jump links. Det danske begreb er dog mere Ankerlinks. Det betyder egentlig at man linker på internt på samme side. Et eksempel kan være at man gerne vil lede brugeren til en specifik formular som ligger længere nede på siden som man så her linker til.

Marketing Guiden

Marketing job

Leder du et dit nye marketing job? Vi har lavet en liste til dig over de steder du kan finde jobs. Se listen her.

Ordbog

CMO

En CMO er ansvarlig for at udvikle og implementere marketingplaner, der skal fremme virksomhedens overordnede mål. De fleste CMO’er har en baggrund i markedsføring, og de fleste virksomheder kræver, at en CMO har mindst ti års erfaring i branchen.