Pitch til indkaldelse af bureauer

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal indkalde bureauer til pitch på jeres opgave, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Pitch eksempel

Når du har en opgave som du gerne vil have at bureauer kan byde ind på, kan man gøre brug af et “pitch”. Det betyder med andre ord at du indkalder flere burauer (oftes 3 bureauer) som dernæst kan give et tilbud på din opgave. Det har typisk været reklamebureauer man indkaldte, men nu er det mere normalt at man også kan gøre brug af andre bureautyper som eksempelvis digitale bureauer, search-bureauer, mediabureauer mm.

Udfordringen med at indkalde til pitch fra bureauerne er at ofte er pitch ulønnet og disse bureauer bruger ofte meget tid på at udarbejde tilbud og ideforslag. Derfor sættes budgetter på opgaverne også relativt højt. De pitch vi har set er som minimum fra 100.000 kr. Så hvis du vurderer jeres budget til mindre så skal du nok forvente at bureauerne tager betaling for det udførte tilbud. Hvis du derimod ikke søger store bureauer kan de mindre bureauer sagtens finde på at gøre det ulønnet.

Er du så lang i processen at du er i tvivl omkring hvilken model du skal benytte til udvælgelse af bureauer? Så kan du vælge mellem at lave et “lukket pitch”. Ved lukket pitch vælger du selv de bureauer du vil indkalde til at udarbejde tilbud. Du kan også vælge en “åben pitch” hvor du giver alle bureauer der ønsker at komme med et tilbud muligheden. 

Held og lykke med jeres pitch.

Relaterede indhold

Marketing Guiden

Marketing nyheder

Er du marketingansvarlig og søger nyheder omkring marketing, så har vi her en liste du kan tjekke igennem. Se listen her.

Ordbog

Headings

Headings, eller overskrifter på dansk, spiller en afgørende rolle i at organisere og strukturere indhold på en hjemmeside eller i en dokument. Overskrifter bruges til at inddele teksten i forskellige sektioner, hvilket gør det lettere for læseren at forstå indholdet og navigere på siden.

Ordbog

Branding

Branding er en strategisk proces, der involverer opbygning og styrkelse af et brand, det vil sige opbygningen af en identitet, et omdømme og en unik positionering i bevidstheden hos målgruppen.

Ordbog

HTTP

HTTP står for “Hypertext Transfer Protocol,” hvilket på dansk kan oversættes til “Hypertekst Overførselsprotokol.” Det er en grundlæggende protokol, der anvendes til at overføre data og information mellem en klient, såsom en webbrowser, og en webserver på internettet. HTTP er hjertet i internettet og spiller en central rolle i, hvordan vi interagerer med og får adgang til websteder og onlineindhold.

Add address

Danmark

Søg

Bureau tilmelding

Når du har tilmeldt din virksomhed får du adgang til dit kontrolpanel hvor du kan oprette cases, bureau indhold, jobannoncer mm. Det er gratis og uforpligtende for dit bureau at have en profil.

  • Kontakt bureauet