Pitch til indkaldelse af bureauer

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal indkalde bureauer til pitch på jeres opgave, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Pitch eksempel

Når du har en opgave som du gerne vil have at bureauer kan byde ind på, kan man gøre brug af et “pitch”. Det betyder med andre ord at du indkalder flere burauer (oftes 3 bureauer) som dernæst kan give et tilbud på din opgave. Det har typisk været reklamebureauer man indkaldte, men nu er det mere normalt at man også kan gøre brug af andre bureautyper som eksempelvis digitale bureauer, search-bureauer, mediabureauer mm.

Udfordringen med at indkalde til pitch fra bureauerne er at ofte er pitch ulønnet og disse bureauer bruger ofte meget tid på at udarbejde tilbud og ideforslag. Derfor sættes budgetter på opgaverne også relativt højt. De pitch vi har set er som minimum fra 100.000 kr. Så hvis du vurderer jeres budget til mindre så skal du nok forvente at bureauerne tager betaling for det udførte tilbud. Hvis du derimod ikke søger store bureauer kan de mindre bureauer sagtens finde på at gøre det ulønnet.

Er du så lang i processen at du er i tvivl omkring hvilken model du skal benytte til udvælgelse af bureauer? Så kan du vælge mellem at lave et “lukket pitch”. Ved lukket pitch vælger du selv de bureauer du vil indkalde til at udarbejde tilbud. Du kan også vælge en “åben pitch” hvor du giver alle bureauer der ønsker at komme med et tilbud muligheden. 

Held og lykke med jeres pitch.

Relaterede indhold

Ordbog

Search Engine Advertising

Search Engine Advertising, eller Søgemaskineannoncering på dansk, er en digital markedsføringsstrategi, der bruges til at promovere produkter eller tjenester ved at placere annoncer i søgeresultaterne på søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo. Dette er en effektiv måde for virksomheder at nå ud til potentielle kunder, når de søger efter relevante søgeord eller fraser.

Ordbog

Brugerrejse

En brugerrejse, også kendt som en brugeroplevelsesrejse eller brugerstige, er en måde at beskrive den samlede oplevelse, som en bruger har, når de interagerer med en tjeneste, produkt eller websted.

Ordbog

Webshop

En webshop, også kendt som en onlinebutik eller e-handelsplatform, er en digital forretningsmodel, der giver virksomheder mulighed for at sælge produkter og tjenester over internettet. Dette koncept har revolutioneret detailhandelen og ændret måden, folk handler på, ved at tilbyde bekvemmelighed og adgang til et stort udvalg af varer uden behov for fysisk at besøge en butik.

Ordbog

Konvertering

Konvertering er en central term inden for digital markedsføring og online forretningsstrategi. Det refererer til den handling, hvor en besøgende på en hjemmeside eller onlineplatform udfører en ønsket handling, som virksomheden har defineret som sit mål.