Shortlisting

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal igang med at lave en shortlist, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Principper for shortlisting

Når man arbejder med shortlisting findes der nogle grundlæggende principper som vi har listet herunder :

Husk at være objektiv

Når man skal kigge på alle de bureauer  man modtager tilbud fra skal man være objektiv ud fra de ønsker og kriterier som I har stillet disse bureauer. Det kan være alt fra deres timepris, deres kompetencer, deres beliggenhed, deres servicemind mm. Husk også at se tilbudet som en helhed i stedet for at opdele den i bider baseret på jeres behov. Det kan eksempelvis være at det tilbud I modtager fra et bureau skal forhandles omkring inden i fravælger.

Rekrutteringserfaring

Det kan være rigtig svært at udvælge de bedste match af bureauer hvis man ikke har rekrutteringserfaring. Derfor anbefales der at de som skal udvælge bureauer har en eller anden form for erfaring på dette område.

Retfærdighed

Det er vigtigt at i udvælgelsesprocessen at man altid stræber sig på at være upartisk og undgå at man tager parti med et udvalg bureau pga eksempelvis interesseforbindelse. Man bør som panel blive enig efter en samlet vurdering omkring bureau valget. En anden vigtig ting er at udvise retfærdighed overfor bureauer og ikke stille nye kriterier og ønsker efterfølgende.

Shortlisting af bureau valg

  • Skal være et digitalt bureau
  • Skal have bopæl i Odense
  • Skal have arbejdet med WordPress
  • Skal have arbejdet med advanceret frontend udvikling
  • Skal kunne vise et bredt udvalg af cases af ovenstående
  • Skal have et fornuftigt lege på timepris


Det vigtige er efterfølgende til de indledende dialoger at mærke jeres mavefornemmelse omkring bureauer og deres tilbud, da det i sidste ende er altafgørende for et godt samarbejde at I føler de matcher jer og jeres behov. 

Held og lykke med jeres shortlisting.

Relaterede indhold

Marketing Guiden

Marketing nyheder

Er du marketingansvarlig og søger nyheder omkring marketing, så har vi her en liste du kan tjekke igennem. Se listen her.

Ordbog

Ankerlinks

Det har mange forskellige begreber. Det kaldes også anchor links, section links og jump links. Det danske begreb er dog mere Ankerlinks. Det betyder egentlig at man linker på internt på samme side. Et eksempel kan være at man gerne vil lede brugeren til en specifik formular som ligger længere nede på siden som man så her linker til.

Ordbog

AMP

Man benytter AMP som et webkompent framework hos google til at lettere at bygge “user-first” annoncer, e-mails, “web historier” og hjemmesider. User-first betyder at man sætter den besøgende i første prioritet når man bygger ens indhold.