Shortlisting

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal igang med at lave en shortlist, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Principper for shortlisting

Når man arbejder med shortlisting findes der nogle grundlæggende principper som vi har listet herunder :

Husk at være objektiv

Når man skal kigge på alle de bureauer  man modtager tilbud fra skal man være objektiv ud fra de ønsker og kriterier som I har stillet disse bureauer. Det kan være alt fra deres timepris, deres kompetencer, deres beliggenhed, deres servicemind mm. Husk også at se tilbudet som en helhed i stedet for at opdele den i bider baseret på jeres behov. Det kan eksempelvis være at det tilbud I modtager fra et bureau skal forhandles omkring inden i fravælger.

Rekrutteringserfaring

Det kan være rigtig svært at udvælge de bedste match af bureauer hvis man ikke har rekrutteringserfaring. Derfor anbefales der at de som skal udvælge bureauer har en eller anden form for erfaring på dette område.

Retfærdighed

Det er vigtigt at i udvælgelsesprocessen at man altid stræber sig på at være upartisk og undgå at man tager parti med et udvalg bureau pga eksempelvis interesseforbindelse. Man bør som panel blive enig efter en samlet vurdering omkring bureau valget. En anden vigtig ting er at udvise retfærdighed overfor bureauer og ikke stille nye kriterier og ønsker efterfølgende.

Shortlisting af bureau valg

  • Skal være et digitalt bureau
  • Skal have bopæl i Odense
  • Skal have arbejdet med WordPress
  • Skal have arbejdet med advanceret frontend udvikling
  • Skal kunne vise et bredt udvalg af cases af ovenstående
  • Skal have et fornuftigt lege på timepris


Det vigtige er efterfølgende til de indledende dialoger at mærke jeres mavefornemmelse omkring bureauer og deres tilbud, da det i sidste ende er altafgørende for et godt samarbejde at I føler de matcher jer og jeres behov. 

Held og lykke med jeres shortlisting.

Relaterede indhold

Bureau Guiden

Indledende dialoger

Er du i den situation hvor jeres virksomhed skal igang med de indledende dialoger, så tjek vores eksempel på hvordan I kunne gøre.

Konverteringsoptimering

Brug videooptagelse til konverteringsoptimering

Du kan bruge videooptagelser til at øge din konverting. Konverteringsoptimering (CRO) kan være en vigtig del i hvordan du skal øge dit salg på din hjemmeside eller webshop.

Ordbog

CMO

En CMO er ansvarlig for at udvikle og implementere marketingplaner, der skal fremme virksomhedens overordnede mål. De fleste CMO’er har en baggrund i markedsføring, og de fleste virksomheder kræver, at en CMO har mindst ti års erfaring i branchen.