Kunde :
Master Danmark
Branche :
Andet

Inbound marketing og sales løfter væksten hos Master Danmark

Læs om, hvordan vi hjalp Master Danmark med at skabe sammenhæng mellem marketing og salg med inbound & HubSpot. Med en inbound-strategi øgede Master Danmark deres konverteringsrate fra leads til kunder til 35% – og skabte 324 leads direkte fra inbound marketing.

Master Danmarks udfordring

Med et fokus på digitale værktøjer og en datadrevet tilgang til HR og rekruttering tilbyder Master Danmark faglig rådgivning og professionel sparring. Gennem online testværktøjer styrker Master Danmark kundernes rekruttering, fastholdelse og udvikling af medarbejdere og ledere.

Det var vigtigt for Master Danmark at have samme system, struktur og arbejdstilgang på tværs af afdelinger. Deres største udfordring var at arbejde mere strategisk og få skabt sammenhæng mellem marketing- og salgsaktiviteter.

Vores løsning

Løsningen for Master Danmark blev at gennemtænke en ny strategi i tråd med deres DNA, hvor omdrejningspunktet var inbound marketing og overlevering af potentielle leads fra marketing til salg. Implementering og onboarding af HubSpot CRM har givet synergier og samspil på tværs af marketing og salg, da al data nu er samlet ét sted.

Så udover at arbejdet med website, e-mail marketing, automation flows, annoncer og sociale medier kan tilgås hurtigt gennem HubSpot, er salgsafdelingen samtidig kommet med ombord. Det betyder, at sælgere og konsulenter til enhver tid har indblik i deres eksisterende kunders eller potentielle kunders adfærd og aktiviteter forud for dialogen med dem.

Løsningen opsummeret:

  • Implementering og onboarding af HubSpot CRM, Marketing Pro og Sales Pro
  • Opsætning af strategi og udarbejdelse af relevante KPI’er
  • Rådgivning og eksekvering af månedlige markedsføringsaktiviteter – heriblandt annoncering og leadgenerering.

Resultatet

På kort tid kunne Master Danmark implementere, forstå og arbejde med deres inbound-tiltag. I dag bygger de videre på inbound marketing-tankegangen gennem en strategi, der inddrager alle led i virksomheden, og som skaber værdi for medarbejdere og kunder.

Master Danmark har fået hjælp til at nedbryde den klassiske silotænkning, så de kunne skabe en strategisk sammenhæng mellem marketing og salg på en meningsfuld måde, der fortsat skaber værdi på tværs af hele virksomheden. Det har resulteret i en gentænkning af arbejdsgange og rutiner for både marketing og salg. Master Danmarks brug af HubSpot har gjort det muligt, at ingen leads falder ned mellem to stole, men i stedet proaktivt bliver uddelegeret til de ansvarlige salgskonsulenter.

Derudover har processen hjulpet med at synliggøre den værdi, virksomhedens marketingaktiviteter bidrager med. Ikke kun i de klassiske bløde, marketingmæssige måltal i form af besøgende, bounce rate, antal leads osv., men som konkrete resultater i form af kunder og vækst på bundlinjen.