PR

PR, presse og public relations er alle kommunikationsdiscipliner, der sigter mod at skabe og vedligeholde en positiv offentlig opinion om en virksomhed eller organisation.

Hvad laver et PR bureau?

PR bureauer arbejder bredt og indenfor disse områder er de specielt stærke :
 
PR kan blandt andet manifestere sig i form af pressemeddelelser, der skal sælge virksomheden eller organisationen til pressen og offentligheden. For at opnå den ønskede PR-værdi er det vigtigt, at pressemeddelelsen er velskrevet og indeholder relevant information om virksomheden eller organisationen.
 
Pressemeddelelser er et af de vigtigste redskaber i PR, da de giver journalisterne mulighed for at dække virksomheden eller organisationen i deres medier.
 

Relaterede indhold

Marketing Guiden

Awards & priser

Har I udviklet eller haft sucess med i jeres virksomhed og gerne vil se om I kan hive en award eller pris med hjem? Så se listen her.

Ordbog

Ankertekst

Ankertekst er den tekst / titel man linker ens Ankerlink til. Men et ankertekst kan også være en sektion hvori man ligger ens indhold. Et eksempel kunne være at man ville linke sit Ankerlink til en formular, hvor der ikke lige var en overskrift man kunne sætte sit Ankertekst til.

Ordbog

Billedoptimering

Kort definition af billedoptimering er der mange aspekter på. Det kan blandet andet være optimering af størrelsen (kb), kvaliteten af billedet, billedet beskrivelse og titel til formatet af billedet (JPEG, PNG, GIF, WEBP, SVG mm).