PR

PR, presse og public relations er alle kommunikationsdiscipliner, der sigter mod at skabe og vedligeholde en positiv offentlig opinion om en virksomhed eller organisation.

Hvad laver et PR bureau?

PR bureauer arbejder bredt og indenfor disse områder er de specielt stærke :
 
PR kan blandt andet manifestere sig i form af pressemeddelelser, der skal sælge virksomheden eller organisationen til pressen og offentligheden. For at opnå den ønskede PR-værdi er det vigtigt, at pressemeddelelsen er velskrevet og indeholder relevant information om virksomheden eller organisationen.
 
Pressemeddelelser er et af de vigtigste redskaber i PR, da de giver journalisterne mulighed for at dække virksomheden eller organisationen i deres medier.
 

Relaterede indhold

Marketing Guiden

Marketing job

Leder du et dit nye marketing job? Vi har lavet en liste til dig over de steder du kan finde jobs. Se listen her.

Ordbog

Benchmarking

Benchmarking går egentlig ud på at virksomheden som benytter strategien går ind og foretager en undersøgelse og vurdering af enten en eller flere af virksomhedens konkurrenter med det formål at forbedre deres egen drift. Det kan være virksomheden gerne vil optimerer eksempelvis på kvalitet, pris eller leverandører.

Ordbog

Annoncering

Annoncering er en måde at markedsføre sin forretning på. Man kan annoncerer på mange måder. Der findes Google Ads, social medier (Facebook, Linkedin, Instagram), videoannoncering, affilliate annoncering og mange flere måder.

Ordbog

Ankertekst

Ankertekst er den tekst / titel man linker ens Ankerlink til. Men et ankertekst kan også være en sektion hvori man ligger ens indhold. Et eksempel kunne være at man ville linke sit Ankerlink til en formular, hvor der ikke lige var en overskrift man kunne sætte sit Ankertekst til.